Turkiet 4e dagen

På söndagen bestämde vi oss för att denna dagen skulle spenderas nere vid stranden halva dagen så vi gick upp, packade badväskorna och tog en taxi ner till stranden direkt efter frukost. Taxin kostade bara 10 lira=50 kronor, billigt alltså för så långt. A men sen så låg vi på stranden i 5-6 timmar kanske och fick höra lika mycket tjafs på stranden för det gick runt massa folk och sålde saker där med t ex massage av proffs och armand, fotlänkar och halsband. Efter lite extra tjat så köpte jag en fotlänk iaf. De e fint när man är brun. Så det blev en med blåa stenar i.


Det syns inte sådär jätte bra men jag köpte det längst ner. (Det bakom va de dom kallade täcke)

Efter man hade fått lite mer färg på köttet så gick vi till en annan restaurang och käkade lunch, Sent eftersom man inte hade lust alls att äta i 50 grader. Happ så de blev ännu mer toppen mat. Och ännu mer inkastare som man skulle dras med t o m när man satt ner.

Sen shoppade vi i tunneln som jag kallar det för det va massa hus som va täta med ett tak imellan som såg ut som en tunnel. Där inne var det fullt med affärer och arbetare som tävlade om vem som hade mest kunder. Man behövde inte köpa nåt bara man gick in. Och ja fastnade ju som vanligt vid nya kläder. Detta köpte jag:


En snygg tröjja

Sedan tog vi återigen en taxi hem till hotellet på natten och somnade på stört



Ett turkiskt sjukhus som vi åkte förbi på morgonen. Det såg inte sådär bra ut men alltid nåt.

Kommentarer

Kommentera gärna

Skriv ditt namn
Klicka i om du kommenterar ofta

E-mail

Bloggadressen så att jag kan titta på din blogg

Din kommentar

Trackback