Sömnsvårigheter?

Har du svårt att sova?

Här är då några tips som iaf funkar på mig. Det viktigaste är ju att man ska vilja sova.

  1. Börja då med att stänga av allting innan du lägger dig. ( Tv, dator m.m)
  2. Tänk på att inte äta mindre än en halvtimme innan du går och lägger dig, detta eftersom att magen arbetar annars och det blir svårare att somna.
  3. Ligg inte och tänk på saker du ska göra utan på saker du gjort, annars blir man lätt nervös inför kommande saker. (Jag har själv legat uppe flera nätter i rad för att jag har vart nervös)
  4. Sov i pösiga kläder eller bara ett par trosor/kalsonger. Tajta kläder eller Jeans är en väldigt dålig idé
  5. Gå upp tidigt nästa morgon så att du hinner bli rikigt trött innan nästa kväll. (Det är effektivt och funkar kanon för mig)
Kommentarer
Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

Hej på dig! ;>

Visst är det skönt med lite sommar värme? :D Helt sjukt, jag älskar verkligen vädret nu! Gör du det? :D

2009-06-22 @ 23:23:58
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Randy

Vilka bra tips =)

2009-06-22 @ 23:34:29
URL: http://randys.se

Kommentera gärna

Skriv ditt namn
Klicka i om du kommenterar ofta

E-mail

Bloggadressen så att jag kan titta på din blogg

Din kommentar

Trackback