P-piller

Fem minuter på jobbet idag spenderade jag på expressen och jag såg en annons som handlade om p-piller. Det togs upp om man skulle tillåta p-piller till minderåriga eller om det var en dålig idé. Det stog att om man inför de att det ska vara tillåtet för dem så kommer alla märka vilka biverkningar som finns eftersom fler kommer få de och då sluta använda de för att de blir rädda för proppar och annat. Men om det skulle fortsätta som det är så skulle mer och mer bli gravida eftersom att dagens ungdomar inte längre är försiktiga, iaf inte killarna. De ska vara mer uppmärksamma och ta ansvaret, det ska inte alltid vara tjejen som säger emot.

Jag tycker att det ska vara som det är. Och att man ska vara försiktigare och fatta vad det är man egentligen håller på med. Ja menar vill man bli gravid i ung ålder och sedan få ta hand om barnet när man egentligen ska sluta skolan och leva den verkliga världen? Jag vill iaf vänta tills man har blivit mogen nog att ta hand om ett barn
Kommentarer
Postat av: Sabi

Skönt:=) , vad jobbar du på? Jag skall också ta det lungt.

2009-06-23 @ 20:01:00
URL: http://sabi.blogg.se/sabahudinsabani
Postat av: C E L I A ' s bloggliv

Hallådär ! haft en bra vecka eller gårdag ? ;d

väldigt fin blogg kan jag säga , lust att prenumenera på varandras blogg <3

2009-06-24 @ 10:52:24
URL: http://ceeelias.blogg.se/

Kommentera gärna

Skriv ditt namn
Klicka i om du kommenterar ofta

E-mail

Bloggadressen så att jag kan titta på din blogg

Din kommentar

Trackback